Wat de HTM van Klaverblad moet leren.

 

Ik moet iedere keer aan ze denken. Op weg van de A12 naar het stadshart van Zoetermeer. De Afrikaweg, een stoer bakstenen gebouw met geometrische ramen. Ik geef het toe. Voordat hun TV spotjes op de buis kwamen, kende ik ze niet. Hun boodschap is bij mij binnengekomen. En ik zal zeker niet de enige zijn. Een degelijke, bijna saaie directie ontvangt één of twee snelle slimbo’s. Ze presenteren een voorstel om hun klanten een oor aan te naaien. U wilt niet weten wat u kunt besparen. En dat wil de directie niet weten. Met de staart tussen de benen de deur weer uit. U hoort nog van ons. Klaverblad verzekeringen , een rots van degelijkheid en fatsoen. Zo simpel kan het zijn, zo simpel moet het wezen.

Maar niet overal in deze regio. Betaal voor je hele reis, check pas uit , wanneer je halte is afgeroepen. Dit irritante geluid, ook nog eens in het Engels, klinkt in de voertuigen van de HTM.  De achterdocht, de schraperigheid, de  verongelijktheid golft door de trams. Je zit figuurlijk gezien tot je enkels in de shit. De slimbo’ s moeten natuurlijk toch geld verdienen en hebben dus blijkbaar een gewillig slachtoffer gevonden. Weet u wel hoeveel u misloopt wanneer de mensen te vroeg uitchecken. Dat wilden ze dus graag weten. Genoeg blijkbaar om deze actie te beginnen. De mensen die op kosten van de HTM zichzelf aan het verrijken waren moesten maar eens op hun vingers getikt worden. Ik geef toe, soms zou ik wel eens minder willen betalen dan de volgende halte. Dat is dan vooral wanneer we in lijn 1 weer eens een opgeheven halte voorbij rijden. Dat opheffen zou beter voor de doorstroming en de snelheid zijn. De slimbo’ s zijn heel slim in het laten geloven in drogredenen. Of sommige directies zijn weinig kritisch en laten zich makkelijk zand in de ogen strooien.  Denken in kosten in plaats van opbrengsten.  Maar ter zake, natuurlijk moet je je hele reis betalen. Bijv. zo als al jaren in de bussen van Veolia nu Connexxion die door Delft en omstreken rijden. Na vertrek bij een halte springt  het display van de kaartlezer al heel snel op de naam van de volgende halte. Een kwestie van fatsoen om daarop even te wachten. Maar dan de HTM, je zou pas mogen uitchecken wanneer de halte is afgeroepen. Dat is dan vlak voor de komende halte. Er zou voldoende tijd zijn . Nee dus . In de spits is het druk. Er wordt gedrongen, de piepjes zijn niet meer van elkaar te onderscheiden. Sta je met een niet uitgecheckte reis. Moet je geld weer terug zien te krijgen. De kaartlezers zijn vaak stuk dan moet je naar een andere deur lopen etc. Allemaal ongein, zeker, het ergste deze week woensdag in lijn 16 bij de Kneuterdijk. De halte werd omgeroepen op het moment dat de deuren weer dicht gingen. De controleurs blijken ook al geïndoctrineerd en spreken mensen aan op het te vroeg uitchecken. HTM doe eens normaal, kijk eens  naar de spotjes van Klaverblad, laat je je niet zo in de kaart kijken. Doe eens professioneel.  Regel je kaartlezers zo in dat direct na vertrek bij de halte bij het uitchecken het juiste bedrag voor de volgende halte wordt afgeschreven.  En doe het gauw. Ik lees dat er deze week storingen zijn waarbij er wel in,  maar niet uitgecheckt kan worden. Jullie moeten toch aan de bak. Doe wat aan deze beschamende situatie. Maar even een afspraak met de collega’ s van Connexxion. En ja stuur ook iemand voor een dienstreis naar Montpellier. De trams daar  stoppen volstrekt naadloos en volstrekt horizontaal bij de ook daar verhoogde haltes. De haltes, ook geschikt voor invaliden, mensen met rollators en kinderwagens, waar de HTM hier zo trots op zegt te zijn, zouden in Montpellier worden afgekeurd.

#HTM #Klaverblad #kaartlezers

Eén gedachte over “Wat de HTM van Klaverblad moet leren.”

  1. Er is aangetoond dat op hetzelfde traject van a naar b verschillende tarieven worden gerekend vraag aan Marco Raaphorst die heeft het uitgetest Op tram twee werd ter hoogte van een bejaardentehuis-begraafplaats omroepen dat met rollator e,a niet kon worden uitgestapt met de huidige techniek moet het mogelijk zijn om direct na vertrek te kunnen uitchekken zoals hierboven reeds werd aangehaald. HTM je kunt niet zonder maar soms zou je ze met de koppen tegen elkaar aan bonzen

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.