
Een grote voedselketen heeft zich de klaagzang van de Haagse burger over de hoge kosten van het te bouwen Spuiforum aangetrokken.
Zij hebben zich aangeboden als sponsor. Als wederdienst hebben ze slechts ‘enkele bescheiden eisen’ gesteld aan het ontwerp. “De vorm van het gebouw paste al prima in het concept”, aldus McDonalds woordvoerder Anjo Kapelaan.
Rest de vraag, waarom zij hun artist-impression hebben gebaseerd op het eerdere ontwerp, waarbij het gebouw nog niet 90 graden is gedraaid richting Spui. “Het oude ontwerp wijkt niet veel af en op deze oudere tekening konden wij beter demonstreren wat het effect is van onze aanpassingen.”
Anjo Kapelaan: “Wij zien dit helemaal zitten. Wij popelen van ongeduld om hier een ‘Happy Mahler’ en een ‘Groot voordeel Menuhin’ aan te bieden voor een breed publiek.”
Ondanks dit aanbod zal er komende zaterdag toch een breed protest plaatsvinden tegen de bouw van deze ‘cultuursilo’. Zie spuiforum-krankjorum.nl.
commercie en lobby wiinnen altijd
Meesterlijke aanpassing Eduard. Ik denk dat onze vrienden van het gemeentebestuur ook in extase zullen zijn. Hiermee doorbreek je de ophef die erover gemaakt wordt en lok je de media buiten Den Haag. Want in Den Haag durft men blijkbaar geen kritiek op ongewenste bouwplannen te hebben.